august 02, 2017

CAMP TRUE NORTH : Explorer Edition



I den foregående uge har jeg deltaget i niveau 2 af camp true north som hedder explorer camp. Jeg var i påskeferien afsted på basecamp. Det er en camp der varer 5 dage hvor vi bor på et gymnasium. Det minder lidt om et mini efterskole ophold, bare hvor man lærer sig selv bedre, at kende i forskellige situationer med 4 kompaspunkter. Disse skal være en hjælp til at finde sit sande nord - deraf navnet true north. Så det er fem dage med selvudvikling. 

Det vi skal lærer er 4 yderligere kompaspunkter udover dem vi lærte om på basecamp: optisme,vedholdenhed,ejerskab og integritet. Disse 4 fra basecamp udgør det personlige kompas. Basecampen lærte mig at den lille overbevising inde i mit hoved at jeg ikke kan opnå visse ting som fx nå et godt gennemsnit i 3.g IKKE taler sandt. Jeg fik nået mit mål for 2.g med at få gode karaktere i både oldtidskundskab, hvor jeg fik 7 og min eksamen i biologi fik jeg et 10 tal for. Jeg kom også af med min frygt over, at stå på en scene og snakke foran større forsamlinger. Explorer camp har de kompaspunkter der udgør det sociale kompas. 

Det jeg har lært er, at jeg er nået til et punkt, hvor det er blevet fedt at stå og fremlægge foran store forsamlinger af mennesker. Derved kan jeg styrer mine nerver inden jeg skal op og præsentere om forskellige emner meget bedre end for få måneder siden. Jeg har også lært, at skabe kontakt til nye mennesker og vise mere tillid til mennesker omkring mig. Jeg er blevet bedre til at anerkende folk for den de er. 

Der var særligt nogle stykker af øvelserne som gjorde en kæmpe forskel for mig og vil være ting jeg vil huske fremover. To aftener skulle vi i vores forskellige små teams lave tillidsfald i forskellige versioner. Det som var svært for mig var, at stole nok på mig til at lade mig bagover da jeg ikke kan lide at miste balance over min krop. Den sidste aften var øvelsen anerkendelse af  folk særlig fordi man fik lov til at sprede glæde ved, at anerkende ens team og andre folk fra campens gennem ugen med hvad man havde lagt mærke i ved dem som person. Det var også mega fedt og få samme anerkendelse tilbage igen. 


Jeg har allerede taget beslutningen om jeg tager det sidste niveau på campen i eftersårsferien som hedder navigator. Dette gør jeg for at få den fuldendte oplevelse af camp true north ved at gennemførelse af alle 3 niveauer.  

- Sara Mie :) 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sidevisninger i alt